Who owns the Guardian newspaper Australia?

Who owns the Guardian newspaper Australia?

The Guardian Australia is owned by Guardian News and Media (GNM). GNM is owned by Guardian Media Group (GMG), which is in turn owned by the Scott Trust Limited, a limited company which aims to ensure the editorial independence of its publications and websites.

Who owns the Independent newspaper in the UK?

On 25 March 2010, Independent News & Media sold the newspaper to a new company owned by the family of Russian oligarch Alexander Lebedev for a nominal £1 fee and £9.

Which UK newspapers are left wing?


  • New Statesman – independent political and cultural magazine.
  • The New Worker – from the New Communist Party of Britain.
  • The Socialist – from the Socialist Party (England and Wales).
  • Socialist Worker – from the Socialist Workers Party.
  • Sunday Mirror – sister newspaper to Daily Mirror, published every Sunday.

Which British newspapers are right wing?

Tabloid newspapers
TitleDays of publicationPolitical orientation
The Mail on SundaySundaysRight-wing
Daily ExpressDaily
Sunday ExpressSundays
The SunDaily

Is the Daily Mail independent?

Content from the paper appears on the MailOnline website, although the website is managed separately and has its own editor. The paper is owned by the Daily Mail and General Trust.

Is the Daily Mail owned by Rupert Murdoch?

Certainly, a very small number of corporations own the bulk of media companies. News UK (part of News International owned by Rupert Murdoch), the Daily Mail and General Trust (run by Viscount Rothermere) and Reach PLC (formerly Trinity Mirror, whose CEO is Simon Fox and who have now bought the Express) own over 70% of ...

Who is the Daily Mail owned by?

Jonathan Harmsworth

Which newspapers are owned by Rupert Murdoch?

Murdoch in the USA He bought the New York Post and New York Magazine in the 1980's – he still owns the New York Post. Famously, he bought a controlling stake in 20th Century Fox in 1985, and changed the landscape of television.

What does Rupert Murdoch own 2020?

Through his company News Corp, he is the owner of hundreds of local, national, and international publishing outlets around the world, including in the UK (The Sun and The Times), in Australia (The Daily Telegraph, Herald Sun and The Australian), in the US (The Wall Street Journal and the New York Post), book publisher ...

How much of Australia's media is owned by Rupert Murdoch?

The high newspaper industry ownership concentration was largely due to Rupert Murdoch's News Corp which, at the time, controlled 57% of the newspaper market by circulation. So what has happened since then? What does the industry look like in 2020?

Does Rupert Murdoch own Channel 9?

Ownership of national and the newspapers of each capital city are dominated by two corporations, Rupert Murdoch's News Corp, (which was founded in Adelaide but is now based from the United States) and Nine Entertainment – Murdoch-owned titles account for nearly two-thirds (64.

Who owns Perth now?

It was established on 10 June 2008, and is owned by Fairfax Digital (now Nine Publishing, under Nine Entertainment Co). The company employs ten journalists in Perth....WAtoday.
WAtoday front page 10 June 2008
TypeOnline-only newspaper
Founded10 June 2008
HeadquartersEast Perth, Western Australia

What does Newscorp own in Australia?

News Corp Australia is the majority shareholder of Foxtel, Australia's leading subscription broadcaster featuring an extensive range of sport, drama, lifestyle, news and entertainment content, and streaming services Binge (entertainment) and Kayo (sport). News also has 100 per cent ownership of Australian News Channel ...

Who owns Channel 9 Australia?

Nine Entertainment Co.

Who owns Sky Australia?

Australian News Channel

Is Sky News Australia owned by Rupert Murdoch?

It's been co-chaired in the past by the likes of Rupert Murdoch (owner of Fox and Sky News), along with some of the biggest names in business, banking and technology.

Who owns Sky now?

Sky Group

Who is Sky News Funded by?

It is owned by Sky Group, a division of Comcast. John Ryley is the head of Sky News, a role he has held since June 2006. Sky News is currently Royal Television Society News Channel of the Year, the 12th time it has held the award.

Has Sky News been removed from Freeview?

Sky News has moved channel on Freeview. ... You can continue to get the first in breaking news and the best analysis on Sky channel 501, Virgin Media channel 602 and Freesat 202 as before.

Why do Freeview channels keep changing?

Channel names or numbers can change for various reasons, including adjustments to airwaves or because the channels have requested these changes themselves.

Why are some Freeview channels missing?

There are a few reasons for this. Not all Freeview channels have their own apps, and even if they do have one, they might not have live content that we can link to. Also not all programmes are licensed to be streamed via mobile.

Is Sky newsat HD Freesat?

Sky News is now available on ALL major digital services, including Freeview and Freesat.